Aşk Şiirleri

Aşk Sözleri

Güzel Sözler

Seni Seviyorum

Şiir Dinle

                 

Serdar Tuncer Ramazan Sevinci Sesli Hikaye Dinle

15 Ağustos 2013 Perşembe




Serdar Tuncer

Kadı Mahmut (Aziz Mahmut Hüdayi) Kırık Çiçek Hikayesi

Sesli Hikaye Dinle









Her şey onu tesbih eder amma İş ki o kulağa onu tesbih edebilecek gönül kulağına sahip olmakta;

Hani bir Kadı Mahmut Efendi vardır;

Üftade Hazretlerinin bendesi...

Bu bendeliğin neticesinde 

Kah bir sabah vakti bir abdest suyu sinede ısıtılacaktır

Kah ciğer satılacaktır çarşı pazarda

Neticede Kadı Mahmut Efendinin adı

Aziz Mahmut Hüdayi Sultan Olacak ve böyle kalacaktır...

***

Üftade Hazretleri dervişlerini toplamış, kırlarda biraz dolaşalım, biraz tefekkür edelim diye,

Herkes dolaşıyor, hani insan sevdiğine güzelce hediye vermek ister;

Bütün dervişler hepsi bir top çiçekle gelmiş,

Kimisi gül demeti, kimi papatya

En arkada Kadı Mahmut var biraz da mahsunca

Boynu bükük elinde malumunuz kırık bir çiçek

Tek çiçek var o da kırık ve solgun

Üftade Hazretleri sorar:

" Bula bula bunu mu buldun? Niçin?

Bak arkadaşların demet demet çiçeklerle güllerle gelmişler

Sen bir tek çiçek getiriyorsun o da kırık!" deyince

Kadı Mahmut kendisini "Aziz Mahmut Hüdayi" olmaya doğru ilk adımı atacak olan cevabı verir:

"Efendim hangi çiçeği koparmak için eğildimse onun cenabı Hakkı zikrettiğini duydum zikirlerinden alıkoymak istemedim. Bir tek bu kırılmış boynu bükük ve zikredemiyordu onun içinde bunu getirdim" demiş...






Sesli Şiir Vakti

Benzer Konular

0 yorum:

Yorum Gönder