Aşk Şiirleri

Aşk Sözleri

Güzel Sözler

Seni Seviyorum

Şiir Dinle

                 

Aşk

10 Eylül 2013 Salı



Tînet-i Âdemde konmasa eğer sevdâ-yı aşk

Cenneti bir dâneye satmazdı ol dânâ-yı aşk



Kenz-i mahfîden zuhûra geldi eşyâ lâ-cerem

Bâd-ı hubbiyle temevvüc etdi çün deryâ-yı aşk



Tâlib-i dîdâr olup ayılmaya tâ haşredek

Kim ki nûş ede ezel bezminde ger sahbâ-yı aşk



Aşk ü müşg olmaz nihân ânı bilir halk-ı cihân

Âşık-ı bî-çâreye mümkün müdür ihfâ-yı aşk



Bülbülün hâlin bilenler gûş ederler nâlesin

Bir gül-i bî-hâr içündür bunca hûy u hây-ı aşk



Aşk-ı Şîrîn oldu feryâdına Ferhâd'ın sebep

Ey nice dânâyı Mecnûn eyledi Leylâ-yı aşk



Ey Hüdâyî hâlet-i aşkı ne bilsin her meges

Kulle-i Kâf-ı hakîkat mürgüdür ankâ-yı aşk



Aziz Mahmut Hüdai

http://www.antoloji.com/ask-57-siiri/





İşidin ey yârenler

Kıymetli nesnedir aşk

Değmelere bitinmez

Hürmetli nesnedir aşk



Dağa düşer kül eyler

Gönüllere yol eyler

Sultanları kul eyler

Hikmetli nesnedir aşk



Kime kim vurdu ok

Gussa ile kaygu yok

Feryad ile âhı çok

Firkatli nesnedir aşk



Denizleri kaynatır

Mevce gelir oynatır

Kayaları söyletir

Kuvvetli nesnedir aşk



Miskin Yunus neylesin

Derdin kime söylesin

Varsın dostu toylasın

Lezzetli nesnedir aşk



Yunus Emre

http://www.antoloji.com/ask-1720-siiri/





Kevser-i ateş- nihadın adı aşk

Düzah-ı cennet -nümanın adı aşk

Bir lügat gördüm cünun isminde ben

Anda hep cevr ü cefanın adı aşk



Şeyh Galib

http://www.antoloji.com/kevser-i-ates-nihadin-adi-ask-kit-a-siiri/





Gönül kuşu eski yuvadan uçtu

Giden gelsin bizimle dost iline

Katerler bağlandı kafile göçtü

Giden gelsin bizimle dost iline



Aşk eseri olan karar bağlamaz

Yüreğinde derd olmayan ağlamaz

Bizi bu yerlerde kimse eğlemez

Giden gelsin bizimle aşk iline



Bir garibim adım sanım anılmaz

Yüreğimde yaram vardır onulmaz

Aşk deryası cuş eyledi yenilmez

Giden gelsin bizimle aşk iline



Leyl-ü nehar akar çeşmimin yaşı

Dost yoluna koyup can ile başı

Aşk ile geçelim dağ ile taşı

Giden gelsin bizimle aşk iline



Derviş Himmet aydır onu bilenler

Medhin okur anda varıp gelenler

Delilimiz oldu pirler erenler

Giden gelsin bizimle aşk iline



Kul Himmet

http://www.antoloji.com/gonul-kusu-eski-yuvadan-uctu-siiri/





Kurtulamam üç nesnenin elinden

Biri firkat biri gurbet biri aşk

Üçü bilmez birbirinin halinden

Biri firkat biri gurbet biri aşk



Aşktır beni sevda ile söyleten

Firkattir cevr ile sinem dağlayan

Gurbettir gözümden kanlar akıtan

Biri firkat biri gurbet biri aşk



Bahri gibi ummanları yüzdüren

Mecnun gibi sahraları gezdiren

Ferhad gibi dağlar başın kazdıran

Biri firkat biri gurbet biri aşk



Ben bilirim benim aklım şaşıran

Beni sevdiğimden cüda düşüren

Muhabbet deryasın baştan aşıran

Biri firkat biri gurbet biri aşk



Gevheri der dersim aldım hocadan

Okuyup hatmettim kara heceden

Koç yiğidi pir eyledin kocadan

Biri firkat biri gurbet biri aşk

 

Benzer Konular

0 yorum:

Yorum Gönder